2011. május 27., péntek

Bodzapezsgő nyárra- NAGYON FINOM!!!

Bodzapezsgő nyárra:  a legjobb dolog, amit valaha csináltam, az a bodzapezsgő. Ma tettem üvegekbe, de megkóstoltuk, és még melegen is olyan finom!!!! Hihetetlen számomra! Egyetlenegy probléma van vele, hogy egyelőre nincsen adatom arról, vajon mennyi ideig fog elállni, de majd utólag azt is beírom. (utólag:2 évig is simán eláll) Ha megnézed nagyban a képet, látszik, hogy milyen buborékos

Akkor jöjjön a recept 5 l-es üvegbe: ugye ez nem szirup lesz, mint a többi szörpöm, hanem sima ital, úgyhogy kevesebb bodza kell bele.

Hozzávalók: elég 8-10 virág bodza, 1 kg cukor, 25 g citromsav, 1 kávéskanál szárított élesztő.
Bodzapezsgő elkészítése: beletesszük az üvegbe a virágot, a citromsavat, cukrot, élesztőt, és beleengedünk a csapból annyi hideg vizet, hogy tele legyen, és felkeverjük. Lezárjuk, és hagyjuk állni 7-8 napig. Közben 2x megkevertem, csak óvatosan, nehogy kifusson. Nem fog nagyon habzani, nem rohad meg, hanem nagyon finom diszkrét pezsgőillata lesz. 8 nap után kivettem belőle a virágot, átszűrtem egy másik 5 l-es üvegbe, majd üvegekbe töltöttem (még egyszer átszűrve sima szűrőn).

Bodzaszörpök:

12 megjegyzés:

  1. Most bontottuk fel az utolsó üveget, és szuper jó! Tehát 2 évig biztosan eláll!

    VálaszTörlés
  2. Az élesztő sima háztartási élesztő (az a kis téglatest alakú), vagy sörélesztő?

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Az én pezsgőm most erjed, egy ici-picit csináltam csak másképp... :)

    De kérdés: nincs csatos üvegem. Jó szerinted régi whiskey-s, vagy ilyesmi?

    Ani.

    VálaszTörlés
  4. Ennek van alkoholtartalma, vagy olyasmi lesz mint a kölyökpezsgő?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából nem mértem meg, de én szoktam adni egy kicsit a gyerekeknek is :)

      Törlés
  5. Szia! Nem tudom másnál is van-e ilyen gond, de nekem már másodszor fordul elő, hogy nem igazán erjed az élesztő hatására sem, és olyan szirupos, sűrű a lé, mint a szörp. Elvileg mindent úgy csinálok, ahogy le van írva és mégsem. Az első alkalommal érezni lehetett rajta az alkoholt, buborékok is voltak benne, de totál sűrű maradt a lé... Most is itt pihen 6 liter, aztán ugyanez a szitu van. Tud esetleg valaki egy tippet adni mi lehet a gubanc? Köszi!

    VálaszTörlés
  6. Szia! Nem tudom másnál is van-e ilyen gond, de nekem már másodszor fordul elő, hogy nem igazán erjed az élesztő hatására sem, és olyan szirupos, sűrű a lé, mint a szörp. Elvileg mindent úgy csinálok, ahogy le van írva és mégsem. Az első alkalommal érezni lehetett rajta az alkoholt, buborékok is voltak benne, de totál sűrű maradt a lé... Most is itt pihen 6 liter, aztán ugyanez a szitu van. Tud esetleg valaki egy tippet adni mi lehet a gubanc? Köszi!

    VálaszTörlés
  7. Köszi! Nagyon finom, de vezetés előtt azért nem merem inni! :)

    VálaszTörlés
  8. SziasztoK! A nyáron elkészítettem, s most télen pedig iszogatjuk! :) Nagyon finom lett!! :) Szépen letisztult, teljesen olyan lett, mint a pezsgő, s szerintem van kis alkoholtartalma is :D

    VálaszTörlés

Köszönöm szépen, hogy hozzászólásoddal segíted a blogom tartalmasabbá és érdekesebbé válását! :)